fa-IRen-US
Menu
 تغذیه سالم در روزه داری 

 روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان 

 آموزش و...

تغذیه سالم در روزه داری

تغذیه سالم در روزه داری روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان آموزش و ارتقا سلامت , معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان ...
1401/01/17 | پوربهشتی | تغذیه سالم در روزه داری | عمومی،اخبار ویژه،خبر اسلایدر،اطلاعیه ها،معاونت بهداشت،حوزه ریاست | 219 | 0 نظر | print | |

تغذیه سالم در روزه داری

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان

آموزش و ارتقا سلامت , معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان

 

 

پیروي از یک برنامه ی غذایي صحیح در ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه اي برخوردار است، تا هم بتوان عادات غذایي غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوي این ماه بهره برد.

تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان مانند سایر اوقات، رعایت اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی است.به این معنی که از همه گروه های غذایی اصلی به مقدار کافی مصرف شود.

 

 

 

1_گروه نان و غلات

انواع نان، برنج، ماکارونی،گندم و جو در این گروه قرار دارند.

مصرف نان های سبوس دار مثل نان سنگک و نان جو بهتر از نان های بدون سبوس است که با آرد سفید تهیه شده اند.

 

2_گروه سبزی ها

سبزی ها، مهم ترین منبع انواع ویتامین، املاح و فیبر مورد نیاز بدن هستند.توصیه می شود روزانه 3 تا 5 واحد سبزی مصرف    شود.برای تامین نیاز بدن در ماه رمضان توصیه می شود مصرف سبزیجات در وعده سحری و افطار گنجانده شود.

 

3_گروه میوه ها

میوه ها مانند سبزی ها، مهم ترین منبع انواع ویتامین، املاح و فیبر مورد نیاز بدن هستند.مصرف میوه های غنی از ویتامین c  مثل مرکبات و کیوی ،  ویتامین A مثل طالبی و زردآلو و سایر میوه ها از جمله سیب،انگور، هندوانه و خربزه توصیه می شود.

 

4_گروه شیر و لبنیات

این گروه شامل شیر، ماست، پنیر، کشک و بستنی است.

با مصرف مواد غذایی این گروه،بخش مهمی از نیاز بدن به مواد مغذی نظیر پروتئین، کلسیم، فسفر و بعضی از انواع ویتامین       ها تامین می شود.

 

5_گروه گوشت، حبوبات و تخم مرغ

بخش زیادی از نیاز بدن به مواد مغذی نظیر پروتئین، آهن، روی و بعضی از انواع ویتامین های گروه ب با مصرف این گروه تامین می شود.مصرف این گروه برای رشد، خون سازی و سلامت دستگاه عصبی لازم است.

نویسنده
پوربهشتی

t.bagdeli@yahoo.com
*******

پوربهشتی

  نظرات

نظری وجود ندارد.